sobota, 26 listopada 2016

24 godziny w Lublinie

Cześć!
Przepraszam za długą ciszę na blogu...
Już to zmieniam ;)
Dzisiaj przygotowałam dla Was post, o jednym z najpiękniejszych (moim zdaniem) miast w Polsce - Lublinie.


Zapraszam do czytania! :)


~tak jak ostatnio obiecałam, muzyczka postowa ;) ~





A więc...

  Gdzie jest Lublin?

Lublin znajduje się we wschodniej Polsce. Jest to stolica województwa lubelskiego i dziewiąte co do wielkości populacji miasto w Polsce.





Co zwiedzić w Lublinie?

Hmmm... Byłam w Lublinie drugi raz i (znowu!) tylko na niecałe 24 godziny.
 Lublin jest naprawdę urokliwy i na samo zwiedzanie najbardziej znanych miejsc można by było poświęcić nawet kilka dni... Pełen jest uroczych kawiarenek, sklepików i galerii z unikalnymi dziełami sztuki (radzę zajrzeć, przynajmniej, żeby nacieszyć oczy :)

Ale przechodząc do rzeczy, co warto zobaczyć?

Przedstawiam Wam moje "MUST SEE":

1. Zamek Lubelski (Muzeum Lubelskie)

Przepiękne miejsce! Zamek ten został pierwotnie zbudowany w XII wieku. Obecnie jest siedzibą Muzeum Lubelskiego.


Możemy zwiedzić tu  XIV-wieczną Kaplicę Trójcy Świętej, pokrytą rusko-bizantyńskimi freskami z 1418, powstałymi na zamówienie Władysława Jagiełły. W Kaplicy tej w roku 1569 została podpisana Unia Lubelska - mała powtórka z historii ;)
Osobiście bardzo mi się tam podobało. Szczególnie w wyżej opisanej kaplicy - to właśnie jeden z tych momentów, kiedy stoisz i czujesz, że wiele lat temu, właśnie tam gdzie stoisz rozegrała się niesamowita historia! Odwiedziny tego miejsca to żywa lekcja historii! 

Ciekawe jest to, iż na ścianach Kaplicy magnaci i najważniejsze osobistości średniowiecznej i renesansowej Polski zostawiły tam po sobie znak, w formie... wyskrobanych podpisów na ścianach. :)

2. Stare Miasto 

Ja ogólnie uwielbiam tzw. "Stare Miasto" w każdym mieście :P Więc nie jest chyba niespodzianką fakt, iż uważam, że Stare Miasto to najpiękniejsza część Lublina. Zresztą sami zobaczcie:



3. Wieża Trynitarska
To właśnie z niej rozciąga się panorama całego miasta. Po prostu raj. Idealne miejsce dla pasjonatów fotografii.
Trzeba wejść po ok. 300 schodach, ale myślę, że jest po co ;)


Widok rozciągający się z Wieży Trybunalskiej

Gdzie można dobrze zjeść? :)
Osobiście nie jestem "pasjonatką" jedzenia, ani smakoszem, ale muszę przyznać, że w Lublinie nawet ja zajadałam się tymi pysznościami :)

W Lublinie znajduje się restauracja (dość znana, ciężko jest tam dostać stolik), która nazywa się "Mandragora". W Mandragorze możecie spróbować przepysznej kuchni izraelskiej. Osobiście bardzo polecam "kompot" z jabłek z dodatkiem cynamonu i miodu... Mniam :)

Niedaleko Lublina (20 km) można zjeść w rewelacyjnej restauracji - "Patataj".
Restauracja ta, o niesamowicie miłej nazwie serwuje specjały kuchni polskiej. Urządzona jest w bardzo przyjemnym stylu i wszędzie znajdują się figurki koni. (idealne miejsce dla koniarzy!) Jedzenie jest przepyszne.... Szczególnie zupa dyniowa! Naprawdę... Jeju , nie umiem nawet opisać tego, jak się czułam kiedy tam byłam (i jadłam zupę dyniową ;)... Jakby to powiedzieli moi koledzy, po prostu 12/11! (bo 10 się skraca :P)

Dlaczego warto odwiedzić Lublin?
Moim zdaniem jest to idealne miejsce dla każdego - Lublin jest bardzo spokojny jak na duże miasto, ale odbywa się tu wiele koncertów, festiwali, wydarzeń kulturalnych. Możne zarówno pozwiedzać, jak i odpocząć - 20 km od Lublina znajduje się miejscowość wypoczynkowa o nazwie Nałęczów (zresztą radzę się tam wybrać, jest naprawdę uroczo). Dla każdego coś dobrego! :)


No to chyba na tyle o Lublinie... ;)
Uwielbiam wyjazdy na tereny województwa lubelskiego... Za każdym razem wracam stamtąd nadzwyczajnie spokojna, ale  jednak pełna energii i nowych pomysłów.
A czy Wy byliście kiedyś w Lublinie?
Podobało Wam się?
Byliście może w okolicach Lublina?
Co polecacie zwiedzić?
Ja jeszcze osobiście polecam Kazimierz Dolny, który kocham! Możecie poczytać sobie o Kazimierzu na moim blogu Kazimierz.


Miłego weekendu, Kochani!
Ola

6 komentarzy:

  1. Mega post.
    Mega zdjęcia.
    Mega niebo. *u*

    Trzymaj się. ;3

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam w zeszłym roku w Kazimierzu, ale na Lublin nie starczyło mi już czasu... Teraz widzę, że muszę to koniecznie nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  3. Gosiu musisz nadrobić, Lublin to piękne miasto, które zdecydowanie warto obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lublin to fantastyczne miejsce. Byłem tam parę razy, ale zawsze mnie urzekało - najbardziej gdy całe miasto zostało spowite gęstą jak mleko mgłą, że nie było widać nic na parę metrów. Starówka miała wówczas wspaniały niesamowity, magiczny klimat.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lublinowi warto poświęcić nawet troszkę więcej czasu. Jest często tak samo niedoceniany jak Toruń

    OdpowiedzUsuń

♥ Śmiało komentuj, nie gryzę ;)
♥ Zostaw link do swojego bloga - chętnie zajrzę!
♥ Śmiało wyraź swoją opinię - chętnie jej posłucham (przeczytam) :D
♥ Bardzo dziękuję za każdy komentarz - Twoje zdanie dużo dla mnie znaczy!