sobota, 11 czerwca 2016

Czeska przygoda

Cześć!
Niedawno wróciłam z wycieczki klasowej do Czech - było świetnie!
Dzisiaj opowiem Wam trochę o ojczyźnie Krecika :)


Pierwszego dnia zwiedziliśmy Skalne Miasto w Czechach (po polskiej stronie też można je zwiedzać). Pomimo tego, że byłam tu kilka lat temu, bardzo mi się podobało! Widoki były niesamowite. Miałam wrażenie, że znajduję się w Kanionie Antylopy, czy w opisywanej już Petrze :)
Ciężko jest uwierzyć, że tak piękne miejsce znajduje się w Europie, a na dodatek blisko polskiej granicy!




Skalne Miasto naprawdę warto jest zwiedzić! Przeszliśmy tam ok. 6 km. Pogoda bardzo nam dopisywała :)

Następnego dnia zaczęliśmy zwiedzanie stolicy Czech - Pragi.
Szczerze mówiąc, nie spodziewałam się, że Praga jest tak piękna! 
Zobaczyliśmy wszystkie najważniejsze miejsca w Pradze - od Hradcan, po Stare Miasto i Most Karola.
Niesamowitego uroku Pradze dodały mydlane bańki, które były 'dmuchane' na Topicuv Salon, niedaleko sławnego zegara Orloj. Udało nam się oczywiście zobaczyć zmianę godziny na słynnym zegarze - szczerze mówiąc, szału nie było. :D 
Przewodnik pokazał nam mydlarnię w Pradze, w której można zakupić przepiękne mydła i olejki do kąpieli. Mydła kosztują ok. 15 zł. 
Obok tej mydlarni znajduje się sklepik z przepięknymi pamiątkami. Można tu też kupić znane czeskie wielokolorowe kredki!
Przed mydlarnią stoją takie ogromne krzesła :)

Przed wyjazdem przeczytałam, że w Pradze trzeba zjeść wyprazny syr - który z resztą uwielbiam - i tridelnik.
Wyprazny syr to rodzaj sera, który jest zapieczony w panierkę. Mniam, koniecznie spróbujcie! cena - ok. 7 zł - 10 zł.
Tridelnik natomiast to drożdżowe ciasteczko w cukrze. W środku może być nutella, lody, bita śmietana... Moim kolegom tridelnik zbytni nie smakował, ale uważam , że trzeba było spróbować! Cena - ok. 5 zł.
Czarno-biała panorama Pragi.




Bańki, bańki i jeszcze raz - BAŃKI! Nadały one Pradze magiczny urok :)







Zdjęcie z widokiem na Pragę :)



Praga <3

Zlota Ulicka - miejsce z charakterem!
W Pradze warto jest zobaczyć część żydowską - nam niestety nie udało się jej dokładnie zwiedzić. W muzeum znajdują się obrazki namalowane przez żydowskie dzieci podczas II Wojny Światowej- podobno wystawa ta naprawdę chwyta za serce.


A wiecie skąd się wzięła nazwa PRAGA?
Po czesku PRAHA oznacza PRÓG. 
Władczyni Czech miała proroczy sen, że ma znaleźć pierwszego lepszego mężczyznę, który właśnie stawia próg w swoim domu, poślubić go i zbudować w tym miejscu stolicę :)

I jeszcze z ciekawostek:
  • W Czechach marihuana jest legalna. W sklepach można kupić "czekolady" i "lizaki z marihuaną". Nie bójcie się, tytułowa MARIHUANA, nie ma nic wspólnego z prawdziwą MARIHUANĄ ;)
  • Czechy to ojczyzna Krecika - pamiętacie go jeszcze z dzieciństwa? :D
Prawie bym zapomniała! Schodząc z Topicuv Salon w pobliskie uliczki znajduje się mały sklepik z przepyszną, czeską czekoladą. Nie jest ona droga, i trzeba jej spróbować - jest po prostu przepyszna!!! Sama sobie przywiozłam dwa opakowania :P

W Pradze jest też targ, na którym możecie kupić artystyczne pocztówki i obrazki przedstawiające kolorową Pragę. Można tam też kupić świeże owoce, czeskie kukiełki - czarownice i czekoladę Studentską - czyli prawie, że symbol Czech :)

To na tyle na dzisiaj!
Podobał Wam się post?
Byliście w Czechach? A w Pradze?
Jakie miasta w Czechach polecacie?
Próbowaliście tridelnika? :D
Gdzie byliście w tym roku na wycieczce klasowej?
Miłego weekend'u!
Całusy, Ola :*



PS Na zdjęciach w rogach jest taki piękny różowy cień - to moje etui :'D Nie przejmujcie się :)

PS II: Założyłam bloga 'lifestyle' - ale nie będzie to blog typu "wczoraj kupiłam sobie sukienkę, sukienka 2/10", lecz blog z recenzjami i przemyśleniami na dane tematy :) Będą się też pojawiać DIY. Tu macie link -----> ATRAMENTOWNIA - klik! :)

8 komentarzy:

  1. Cudowne widoki! Nigdy nie byłam w Pradze, ale czas się wybrać :) Aww z chęcią spróbowałabym Tridelnika :) Ja już niestety jestem za stara na wycieczki klasowe, ale przeważnie wyjeżdżaliśmy w Polskę, raz udało mi się ale jako wycieczkę szkolną pojechać do Londynu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sliczne zdjęcia panoramy <3
    Czekolada Studentska - smieszna nazwa, a co ciekawe jest taka w Biedronce :D
    Jestem naprawdę pod wrażeniem, bo rzadko się zdarza, że ktoś, kto opisuje wycieczkę, piszę ciekawie ;) Ty opisujesz to w fajny sposób, zrozumiały. Piszesz o rzeczach, na których turystom najbardziej zależy. Mianowicie o tym, co można kupić, ile co kosztuje itd. Bardzo miło się to czyta :)
    Nawet nie zdawałam sobie sprawy, że Praga i ogólnie Czechy mogą być takie urokliwe...
    Pozdrawiam!

    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejciu ! Jak cudownie,że zwiedziłaś CZECHY ^^ czy widziałaś może Most Samobójców ? :) Ciekawa nazwa :D Pozdrawiamy i ślemy buziaki ;**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, niestety nie widziałam :( Kolejny powód, dla którego muszę wrócić do Pragi! :D
      Również gorąco pozdrawiam :*

      Usuń
  4. Czechy to piękne miasto, do którego nie mamy aż tak daleko!
    outdisturb.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia. Aż zazdroszczę, że mogłaś zwiedzać tak cudowne miasto jakim jest Praga.
    1001zakatkowswiata.blogspot.com
    starwarspoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam posty o podróżach <3 Bardzo fajnie to opisałaś ,cieszę się ,że mogłam dzięki Tobie zobaczyć kawałek świata :D
    Zapraszam :) http://natalie-forever.blogspot.com/2016/06/koenzym-q10-eliksir-modosci.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Również byłam w Pradze i jestem zakochana w tym mieście! Ma klimacik ;)

    OdpowiedzUsuń

♥ Śmiało komentuj, nie gryzę ;)
♥ Zostaw link do swojego bloga - chętnie zajrzę!
♥ Śmiało wyraź swoją opinię - chętnie jej posłucham (przeczytam) :D
♥ Bardzo dziękuję za każdy komentarz - Twoje zdanie dużo dla mnie znaczy!